Ταχύτατη η ŠKODA FABIA R5 και στο Ράλι Σουηδίας

19. února 2019
Οι Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen τερμάτισαν στη 2η θέση της WRC 2 Pro με την εργοστασιακή ŠKODA FABIA R5

• Οι Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen τερμάτισαν στη 2η θέση της WRC 2 Pro με την εργοστασιακή ŠKODA FABIA R5

• To φινλανδικό πλήρωμα κέρδισε τις 14 από τις 19 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα, στην κατηγορία τους

• Η ŠKODA Motorsport στη 2η θέση του βαθμολογικού πίνακα της κατηγορίας WRC 2 Pro, μετά και το 2ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι

• Ο Kalle Rovanperä σε απόσταση αναπνοής από την 1η θέση στη βαθμολογία των οδηγών στη WRC 2 Pro

Πολύ καλή εμφάνιση για τη ŠKODA Motorsport και τους Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen στο Ράλι Σουηδίας. Το πλήρωμα από τη Φινλανδία, έφερε τη ŠKODA FABIA R5 στη 2η θέση της κατηγορίας WRC 2 Pro μετά από ένα πολύ γρήγορο αγώνα. Στο μοναδικό ράλι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος σε χιονισμένη επιφάνεια, το νεαρό πλήρωμα κέρδισε τις 14 από τις 19 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα, αφήνοντας, για άλλη μια φορά, πολλές υποσχέσεις για το μέλλον.

Το Ράλι Σουηδίας παραδοσιακά χρειάζεται εμπειρία και τύχη. Η εμπειρία είναι απαραίτητη για να οδηγήσεις έξυπνα, χρησιμοποιώντας τα περίφημα snow banks (τους σωρούς χιονιού που αφήνουν εκατέρωθεν του δρόμου τα εκχιονιστικά μηχανήματα και τα οποία παίζουν και ρόλο βοηθήματος για να κινηθείς γρήγορα παραμένοντας στο δρόμο) και η τύχη για δύο πολύ συγκεκριμένους λόγους: είτε αν κάνεις κάποια υπερβολή ή ένα μικρό λάθος και κολλήσεις στο χιόνι, να βρεθούν εκεί θεατές που θα σε επαναφέρουν στο δρόμο, είτε για να αποφύγεις κάποιες πέτρες που βρίσκονται ύπουλα καλυμμένες κάτω από το άφθονο χιόνι στα εσωτερικά των στροφών.

Και οι δύο εργοστασιακοί οδηγοί της ŠKODA Motorsport, πέρα από το πηγαίο ταλέντο και τον ενθουσιασμό τους, δεν είχαν μεγάλη εμπειρία και – όπως αποδείχθηκε – δεν διέθεταν και την απαραίτητη τύχη. Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά ήταν που διαμόρφωσαν την τελική έκβαση του αγώνα στην κατηγορία WRC 2 Pro, όταν αμφότεροι οι οδηγοί της ŠKODA Motorsport είχαν νωρίς εξόδο από τον δρόμο, χάνοντας πολύτιμο χρόνο.

O Kalle Rovanperä, στην συνέχεια εκμεταλλεύτηκε με το παραπάνω τις δυνατότητες της ŠKODA FABIA R5, γράφοντας μακράν τους ταχύτερους χρόνους και κερδίζοντας τις 14 από τις 19 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα, τερματίζοντας τελικά στη 2η θέση στην κατηγορία WRC 2 Pro.

Ανάλογη ήταν και η εμφάνιση του ομολόγου του Eerik Pietarinen, στο ντεμπούτο του με την εργοστασιακή ομάδα της ŠKODA.

Επόμενος αγώνας, το Ράλι Μεξικού, 7-10 Μαρτίου, στην περιοχή Leon.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Στις Ειδικές Διαδρομές της Σουηδίας, που καλύπτονται από στρώματα χιονιού και πάγου πάνω από το χώμα, οι οδηγοί βασίζονται σε ελαστικά γεμάτα καρφιά που «καρφώνονται» στην επιφάνεια για να δημιουργήσουν πρόσφυση. Η Σουηδία είναι ο μόνος αγώνας όπου υποχρεωτικά χρησιμοποιούνται τα ελαστικά χιονιού. Επιτρέπεται μόνο ένας τύπος, οπότε οι οδηγοί δεν έχουν τον πονοκέφαλο της επιλογής ελαστικών, όπως στους υπόλοιπους αγώνες του WRC. Κάθε ελαστικό είναι εφοδιασμένο με μεταλλικά καρφιά με βολφράμιο που προεξέχουν από το πέλμα κατά έξι έως επτά χιλιοστά. Οι κανονισμοί της FIA περιορίζουν τον αριθμό των καρφιών στα 20 για κάθε 10 εκατοστά γύρω από την περιφέρεια. Ο αριθμός των καρφιών ανά ελαστικό ποικίλλει ανάλογα με τον κατασκευαστή. Το ελαστικό της Michelin διαθέτει 384, ενώ το ελαστικό της Pirelli έχει 380.

Οι οδηγοί κατηγοριών WRC και WRC2 έχουν στη διάθεσή τους 24 ελαστικά για το ράλι και άλλα τέσσερα για το shakedown. Ο σχεδιασμός του πέλματος για το χιόνι είναι συμβιβασμός χρηστικότητας και απόδοσης. Ενώ ένα «ανοιχτό» πέλμα με μεγάλα αυλάκια είναι καλό για την εκκαθάριση του φρέσκου χιονιού, μπορεί επίσης να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη σταθερότητα του αυτοκινήτου λόγω της ευκαμψίας των τακουνιών του πέλματος.

Τέλος, το μήκος κάθε καρφιού που προεξέχει επίσης ποικίλλει. Όσο περισσότερο προεξέχουν, τόσο καλύτερα καρφώνονται στον πάγο. Ωστόσο, αυτό αυξάνει επίσης τις πιθανότητές τους να βγουν από το πέλμα ή να σπάσουν, κυρίως όταν συναντήσουν παγωμένο χώμα.

Τελικά αποτελέσματα Rally Sweden (WRC 2 Pro)

1. Østberg/Eriksen (NOR/NOR), Citroën C3 R5, 2:55:54.5 h

2. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5, +3:19.2 min.

3. Greensmith/Edmondson (GBR/GBR), Ford Fiesta R5, +4:48.9 min.

4. Pieniazek/Heller (POL/POL), Ford Fiesta R5, +57:02.2 min.

Βαθμολογία Οδηγών WRC 2 Pro (μετά από 2/14 αγώνες)

1. Gus Greensmith (GBR), Ford, 40 points

2. Kalle Rovanperä (FIN), ŠKODA, 36 points

3. Mads Østberg (NOR), Citroën, 25 points

4. Lukasz Pieniazek (POL), Ford, 12 points

Βαθμολογία Κατασκευαστών WRC 2 Pro (μετά από 2/14 αγώνες)

1. Ford, 40 points

2. ŠKODA, 36 points

3. Citroën, 25 points

Πιο Πρόσφατα Νέα