Αυτή η σελίδα είναι συμπληρωματική της προηγούμενης. Κάντε click για να επιστρέψετε.
Όλες οι λεπτομέρειες που ψάχνετε

Τεχνικές προδιαγραφές του Škoda Enyaq

Διαστάσεις αυτοκινήτου


Ασφάλεια

Λειτουργίες ασφαλείας

Το Škoda Enyaq επικεντρώνεται στην ασφάλεια χωρίς συμβιβασμούς. Εκτός από τα συστήματα ασφαλείας που περιγράφηκαν ήδη, διατίθενται οι εξής λειτουργίες ως βασικός ή προαιρετικός εξοπλισμός:

› Σημεία αγκύρωσης Isofix και Top Tether για τη στερέωση ενός παιδικού καθίσματος στα εξωτερικά καθίσματα της δεύτερης σειράς και εναλλακτικά στο κάθισμα του συνοδηγού.
› Σε αντίθεση με τον έλεγχο πορείας (Cruise Control) που διατηρεί μια ορισμένη ταχύτητα, ο περιοριστής ταχύτητας κίνησης επιτρέπει στον οδηγό να οδηγεί με οποιαδήποτε ταχύτητα έως την προκαθορισμένη τιμή, αλλά όχι πάνω από αυτήν.
› Το ABS εμποδίζει το μπλοκάρισμα των τροχών κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος κινδύνου ή κατά το φρενάρισμα σε ολισθηρές επιφάνειες.
› Αυξάνοντας την πίεση πέδησης, το HBA βοηθά τον οδηγό σε καταστάσεις στις οποίες απαιτείται φρενάρισμα κινδύνου. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση της απαιτούμενης απόστασης πέδησης.
› Το EBD βελτιστοποιεί αυτόματα την πίεση πέδησης και τη γενική ισοκατανομή της πέδησης και αποτρέπει το μπλοκάρισμα των πίσω τροχών.
› Το RBC (Regenerative Braking Control, έλεγχος πέδησης αναγέννησης) εξουδετερώνει την ενέργεια κλειδώματος των κινητήριων τροχών που μπορεί να προκύψει όταν ο οδηγός επιβραδύνει πάνω σε λεία επιφάνεια.
› Το ASR διασφαλίζει ομαλή εκκίνηση και επιτάχυνση χωρίς σπινάρισμα των τροχών σε ολισθηρές επιφάνειες.
› Το EDL βοηθά κατά την επιτάχυνση ή την οδήγηση σε κατηφόρα με χαμηλή τριβή κάτω από έναν κινητήριο τροχό.
› Το TSA λειτουργεί όταν το όχημα εξοπλίζεται με έναν γνήσιο μηχανισμό ρυμούλκησης με τη δική του μονάδα ελέγχου. Το σύστημα λειτουργεί σύμφωνα με την αρχή πέδησης ενός ή περισσοτέρων τροχών και ταυτόχρονα μείωσης της ροπής ηλεκτροκινητήρα, αναλόγως των αναγκών. Το σύστημα TSA επεμβαίνει και συμβάλλει στη σταθεροποίηση του οχήματος και της ρυμούλκας.
› Το XDS+ βοηθά τον οδηγό σε απότομες στροφές και διασφαλίζει ότι το όχημα θα συμπεριφέρεται ουδέτερα κατά τη δυναμική οδήγηση σε στροφές. Τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ουσιαστικά προσομοιώνουν την παρουσία ενός διαφορικού αυτόνομου κλειδώματος για τη βελτίωση της πρόσφυσης και των δυναμικών χαρακτηριστικών στις στροφές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το όχημα να στρίβει με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια και ευκολία.
› Η Παρακολούθηση Πίεσης Ελαστικών+ διατηρεί τον οδηγό συνεχώς ενήμερο για τις πιέσεις των ελαστικών.
› Η λειτουργία Autohold αποτρέπει την ακούσια κίνηση του αυτοκινήτου (ανεξάρτητα από την κλίση του δρόμου) κατά το σταμάτημα ή την εκκίνηση πορείας, χωρίς να πρέπει να πατηθεί το πεντάλ του φρένου. Τα φρένα απελευθερώνονται αυτόματα όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ γκαζιού. Με τη λειτουργία Autohold τα φρένα επιδρούν και στους δυο άξονες.

Οδήγηση και διεύθυνση

Τετρακίνηση

Ο τοποθετημένος στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρας μπορεί να συμπληρωθεί με έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα. Έτσι το Enyaq μετατρέπεται σε αυτοκίνητο με τετρακίνηση.

Η σύμπλεξη και αποσύμπλεξη της προσθιοκίνησης γίνεται εντελώς αυτόματα, και οι οδηγοί μπορούν να επηρεάσουν σε κάποιο βαθμό τη συμπεριφορά του συστήματος τετρακίνησης, επιλέγοντας πρόγραμμα οδήγησης – Sport, Eco, Comfort ή Traction.

Η τετρακίνηση χρησιμοποιεί λίγο περισσότερη ενέργεια από την πίσω κίνηση. Αυτή η πρόσθετη κατανάλωση ισχύος μπορεί να αποδοθεί κυρίως στο πρόσθετο βάρος που έχει τοποθετηθεί στο όχημα από τον πρόσθετο μπροστινό κινητήρα. Αυτός ο σχεδιασμός του συστήματος τετρακίνησης είναι ενεργειακά πιο αποδοτικός από τη συμβατική διάταξη με κεντρικό διαφορικό μεταξύ των αξόνων και αρθρωτό (καρδανικό) σύνδεσμο.

Η τετρακίνηση είναι διαθέσιμη μόνο με τη μεγαλύτερη μπαταρία (82 kWh).

Δυναμικός έλεγχος αμαξώματος με Driving Mode Select

Για μέγιστη οδηγική απόλαυση το Enyaq μπορεί να εξοπλιστεί με Δυναμικό έλεγχο αμαξώματος, με ενσωματωμένο Driving Mode Select. Έτσι το αυτοκίνητο προσφέρει περισσότερα προγράμματα που αλλάζουν τη σκληρότητα των αμορτισέρ και άλλες ρυθμίσεις του οχήματος. Με το πάτημα ενός πλήκτρου μπορείτε εύκολα να αλλάξετε τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου από ένα άνετο, αναπαυτικό πρόγραμμα σε μια δυναμική, σπορ ρύθμιση.

Ο δυναμικός έλεγχος ανάρτησης παρακολουθεί, αξιολογεί διαρκώς και αντιδρά στην εκάστοτε οδηγική συμπεριφορά (πέδηση, επιτάχυνση, στρίψιμο) και προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά απόσβεσης σύμφωνα με το ρυθμισμένο πρόγραμμα ξεχωριστά για κάθε τροχό και ανεξάρτητα.

Sport σασί

Το sport σασί διαθέτει πιο άκαμπτη ανάρτηση με ελατήρια που συμπληρώνονται από ειδικά sport αμορτισέρ, παρέχοντας εξαιρετική απόκριση και δυναμικές οδηγικές ιδιότητες. Είναι 15 mm χαμηλότερο στον μπροστινό άξονα και 10 mm χαμηλότερο στον πίσω άξονα.

Πέδηση αναγέννησης

Η πέδηση αναγέννησης είναι μια διαδικασία κατά την οποία η κινητική ενέργεια του οχήματος μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία στη συνέχεια αποθηκεύεται στην μπαταρία υψηλής τάσης. Συνεπώς, αξιοποιεί αποδοτικά την ενέργεια και συμβάλλει στην αύξηση της αυτονομίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, φορτίζοντας εν μέρει την μπαταρία στη διαδρομή.

Η πέδηση αναγέννησης λαμβάνει χώρα σε διάφορες οδηγικές καταστάσεις και έχει διάφορες καταστάσεις λειτουργίας που μπορούν να αλλαχθούν ανά πάσα στιγμή. Η ένταση της δύναμης πέδησης αναγέννησης μπορεί να ρυθμιστεί χειροκίνητα από τον οδηγό ή αυτόματα από τη μονάδα κίνησης του αυτοκινήτου.

Προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης

Αυτή η λειτουργία παρέχει στο Enyaq καλύτερο χειρισμό και μεγαλύτερη ευελιξία στις στροφές. Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης αλλάζει τη σχέση ανάλογα με τον βαθμό περιστροφής του τιμονιού.

Αυτο-στεγανοποιούμενα ελαστικά

Το αυτοκίνητο διαθέτει ως βασικό εξοπλισμό κιτ επισκευής ελαστικών ή ελαστικά σχεδιασμένα ώστε να σφραγίζουν τα πέλματα που παρουσιάζουν ζημιά αμέσως χωρίς απώλεια πίεσης ως βασικό εξοπλισμό για ζάντες 20" και 21".