Škoda και Andreas Mikkelsen νικητές στη WRC2 του Ράλλυ Μόντε Κάρλο
Škoda και Andreas Mikkelsen νικητές στη WRC2 του Ράλλυ Μόντε Κάρλο
• Όπως το 2017 και το 2021, ο περσινός πρωταθλητής της WRC2 Andreas Mikkelsen, στο τιμόνι ενός Škoda Fabia Rally2 evo, κερδίζει την WRC2 στον πρώτο αγώνα της σεζόν
• Για μία ακόμα χρονιά ο Νορβηγός τερμάτισε στην 7η γενικής, πίσω μόνο από τα νέα υβριδικά «θηρία» του WRC και μπροστά από μερικά από αυτά
• Ο Mikkelsen και ο νέος συνοδηγός του Torstein Eriksen, επίσης Νορβηγός, κέρδισαν τέσσερις από τις 17 ειδικές του αγώνα στη WRC2
• Οι ομόσταυλοί τους Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov στην ομάδα Toksport WRT, που υποστηρίζει η Škoda Motorsport, τερμάτισαν δέκατοι γενικής, τρίτοι στη WRC2 και δεύτεροι στη νεοσύστατη WRC2 Junior
Ο Andreas Mikkelsen με Škoda Fabia Rally2 evo, υπερασπίστηκε άψογα τον τίτλο του πρωταθλητή 2021 στη WRC2, στον πρώτο αγώνα της σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC), το Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Ο Νορβηγός, με νέο συνοδηγό τον συμπατριώτη του Torstein Eriksen, επανέλαβε με απόλυτη ακρίβεια το αποτέλεσμα του 2017 και 2021 στον συγκεκριμένο αγώνα, δηλαδή πρώτος στη WRC2 και έβδομος γενικής. Η διαφορά είναι ότι εφέτος είχε να αντιμετωπίσει τα νέα, υβριδικής πλέον τεχνολογίας αγωνιστικά του WRC, και τα κατάφερε περίφημα, αφήνοντας μάλιστα κάποια από αυτά πίσω του.
To Škoda Fabia Rally2 evo εντυπωσίασε για άλλη μια χρονιά, δείχνοντας ότι μέχρι το λανσάρισμα του νέου αγωνιστικού, κάποια στιγμή το καλοκαίρι, θα είναι άκρως ανταγωνιστική και με ατού την παραδοσιακή της αξιοπιστία σε κάθε επιφάνεια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ψηλά στην κατάταξη, δέκατοι γενικής και στη 2η θέση της νεοσύστατης WRC2 Junior, τερμάτισε και το εκ Ρωσίας πλήρωμα, οι Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov. To τρίτο πλήρωμα της Toksport WRT που υποστηρίζεται από την Škoda Motorsport, οι Βρετανοί Chris Ingram/Ross Whittock, τερμάτισαν στην 4η θέση της WRC2 Junior.
Η νίκη για τον Mikkelsen και τo Škoda Fabia Rally2 evo κάθε άλλο παρά εύκολα κατακτήθηκε. Στην τελευταία ειδική το Σάββατο, το πλήρωμα χρειάστηκε να αντικαταστήσει ένα κλαταρισμένο λάστιχο. Οι Νορβηγοί ολοκλήρωσαν την αλλαγή σε λίγο περισσότερο από 90 δευτερόλεπτα! Καταπληκτική επίδοση αλλά έχοντας μπει πρωτοπόροι στην ειδική με 23 δευτερόλεπτα διαφορά από το γαλλικό πλήρωμα των Yohan Rossell/Benjamin Boulloud, σήμαινε ότι η νίκη ήταν παρελθόν με μόλις τέσσερις ειδικές να απομένουν.
Όμως οι διώκτες τους στην ίδια ειδική γλίστρησαν σε ένα από τα παγωμένα τμήματα εκτός δρόμου και έχασαν σχεδόν τρία λεπτά. «Όταν σταματήσαμε για την αλλαγή ελαστικού, σκέφτηκα ότι ο αγώνας για τη νίκη είχε τελειώσει. Αλλά αυτά είναι τα ράλλυ, όλα μπορούν να συμβούν», σχολίασε ο Mikkelsen.
Τελικά, οι Νορβηγοί ολοκλήρωσαν τον αγώνα την Κυριακή χωρίς άλλα προβλήματα. Όχι μόνο κέρδισαν την WRC2 με διαφορά σχεδόν ένα λεπτό, αλλά τερμάτισαν επίσης έβδομοι στην γενική κατάταξη. «Τέλεια δουλειά από τον Torstein. Είχαμε μόνο λίγα χιλιόμετρα μαζί στο αυτοκίνητο πριν το “Monte”, αλλά μου διάβαζε τις σημειώσεις ακριβώς όπως τις χρειαζόμουν», επαίνεσε ο Mikkelsen τον νέο του συνοδηγό. «Δεν θα μπορούσα να ζητήσω καλύτερο ξεκίνημα στη σεζόν. Είμαι επίσης χαρούμενος που έδωσα αυτή τη νίκη στην ομάδα, το άξιζε πραγματικά».
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ομόσταυλοι του Mikkelsen στην Toksport WRT, ο 24χρονος Nikolay Gryazin και ο συνοδηγός Konstantin Aleksandrov, από τη Ρωσία, έχασαν σχεδόν τρία λεπτά μόλις στη 2η ειδική μετά από χτύπημα σε βράχο. Αυτό δεν τους πτόησε, το Škoda Fabia Rally2 evo αποδείχθηκε υπόδειγμα αξιοπιστίας και τερμάτισαν στη 2η θέση της WRC2 Junior, για οδηγούς γεννημένους μετά την 1/1/1992.
Όπως και στη γενική κατάταξη WRC2, δύο πληρώματα με Škoda Fabia Rally2 evo ανέβηκαν στο βάθρο της επίσης νεοσύστατης WRC2 Masters. Οι Ιταλοί Mauro Miele/Luca Beltrame κέρδισαν τη νέα κατηγορία για οδηγούς ηλικίας 50 ετών και άνω. Στην 3η θέση ακολούθησαν ο πρώην εργοστασιακός οδηγός της Škoda Freddy Loix και ο συνοδηγός του Pieter Tsjoen, από το Βέλγιο.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA θα συνεχιστεί στη Σκανδιναβία, με τον δεύτερο γύρο, το Ράλλυ Σουηδίας (24-27 Φεβρουαρίου). Ειδικά εφέτος και προκειμένου ο αγώνας να έχει ακόμα πιο έντονη την παραδοσιακή χιονισμένη του ατμόσφαιρα, η βάση του μεταφέρεται από το Karlstad στην Umea, που βρίσκεται ακόμα πιο βόρεια.