Αυτή η σελίδα είναι συμπληρωματική της προηγούμενης. Κάντε click για να επιστρέψετε.

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Ως προς τι διαφέρει η συμπεριφορά ενός ηλεκτροκινητήρα από αυτή ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης;

Οι περιοχές ισχύος και ροπής των κινητήρων αυτών διαφέρουν τελείως μεταξύ τους. Ενώ η ισχύς και η ροπή ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης αυξάνονται καθώς αυξάνονται οι σ.α.λ. μέχρι να φτάσουν σε μια μέγιστη τιμή, σε έναν ηλεκτροκινητήρα η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη σχεδόν από μηδενικές στροφές και μειώνεται καθώς φτάνει στις μέγιστες σ.α.λ. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μέγιστη προωθητική δύναμη κατά την εκκίνηση και για αυτό σχετικά υψηλή δυναμική. Επιπλέον η εξαιρετικά μεγάλη περιοχή στροφών λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα σημαίνει ότι δεν χρειάζεται κιβώτιο πολλαπλών ταχυτήτων με συμπλέκτη, έτσι το μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται μία μόνο ταχύτητα – ή έναν μειωτήρα – από τη στάση μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα.


Πώς μετράται η κατανάλωση;

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η κατανάλωση δείχνει την ενέργεια που καταναλώνεται σε κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα διαδρομής (kWh/100 km). Στο ταμπλό οργάνων, όπως στα συμβατικά αυτοκίνητα, εμφανίζονται πληροφορίες για τη στιγμιαία και μέση κατανάλωση. Επιπλέον εμφανίζεται η ποσότητα της παραγόμενης ενέργειας που επιστρέφει στις μπαταρίες.


 

Και τι γίνεται με τη συντήρηση και τη διάρκεια ζωής των ηλεκτροκινητήρων;

Καθώς το κύριο και ουσιαστικά το μοναδικό κινούμενο εξάρτημα ενός ηλεκτροκινητήρα είναι ο ρότορας, οι ανάγκες συντήρησης είναι ελάχιστες συγκριτικά με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Δεν απαιτείται αλλαγή λαδιών ή φίλτρου καυσίμου και αέρα. Συνήθως είναι μηχανές υψηλών στροφών, για αυτό πρέπει να είναι καλά σχεδιασμένες (ειδικά τα έδρανα), αλλά γενικά ο ηλεκτροκινητήρας χρειάζεται λιγότερη συντήρηση συγκριτικά με έναν συμβατικό κινητήρα.

 

Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στους ηλεκτροκινητήρες των plug-in υβριδικών και των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Ναι. Κατά τη σχεδίαση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου θεωρείται δεδομένο ότι δεν υπάρχει άλλη κινητήρια μονάδα στο αυτοκίνητο. Κατά συνέπεια ο κινητήρας μπορεί να σχεδιαστεί ιδανικά για την απαιτούμενη ροπή και ισχύ, τις σ.α.λ. και τον εξοπλισμό του οχήματος.

Ο τρόπος που λειτουργεί ο plug-in υβριδικός κινητήρας είναι διαφορετικός και λειτουργεί σε συνδυασμό με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης που πρέπει να συνδυαστεί με τον ηλεκτροκινητήρα, εστιάζοντας στις δυνατότητες μηχανικής σύνδεσης, στις θερμοκρασίες λειτουργίας, στις σ.α.λ. και στην περιοχή ισχύος. Το σύστημα ελέγχου οδήγησης είναι επίσης πιο πολύπλοκο. Το αυτοκίνητο πρέπει να μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης ή σε συνδυασμένη λειτουργία και πάντα με ιδανική χρήση της ενέργειας.