• Η νέα ŠKODA OCTAVIA θα είναι διαθέσιμη και σε έκδοση G-TEC, με κύριο καύσιμο το φυσικό αέριο
• Το μοντέλο θα εξοπλίζεται με τον κινητήρα 1.5 TSI που για την περίσταση θα αποδίδει 130 PS (96 kW)
• Η αυτονομία κίνησης με πλήρες ρεζερβουάρ φυσικού αερίου θα είναι περίπου 500 χιλιόμετρα κατά WLTP ενώ με συνδυασμό και του ρεζερβουάρ βενζίνης, η αυτονομία θα αγγίζει τα 700 χιλιόμετρα
• Στην κίνηση με φυσικό αέριο οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι περίπου 25% πιο χαμηλές σε σχέση με τις αντίστοιχες στη λειτουργία με βενζίνη
• Η νέα ŠKODA OCTAVIA G-TEC αναμένεται στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του έτους
Η νέα ŠKODA OCTAVIA G-TEC έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με φιλικό προς το περιβάλλον συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Η OCTAVIA G-TEC κινείται από έναν 1.5 TSI, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους (96 kW) και επιτυγχάνει μια αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP, όταν λειτουργεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά με φυσικό αέριο. Στις τρεις δεξαμενές που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο μπορούν να αποθηκευτούν συνολικά 17,33 κιλά CNG. Ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων εξασφαλίζει την αναγκαία αυτονομία σε περιοχές χωρίς κατάλληλη υποδομή ανεφοδιασμού. Η νέα OCTAVIA G-TEC αναμένεται στη χώρα μας το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Ο 1.5 TSI στην OCTAVIA G-TEC έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί κυρίως με φυσικό αέριο. Αυτός ο τύπος καυσίμου έχει πιο καθαρή καύση, με αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 σε λειτουργία CNG να είναι περίπου 25% πιο χαμηλές από αυτές της λειτουργίας του με βενζίνη. Επιπλέον, εκπέμπονται σημαντικά λιγότερα οξείδια του αζώτου (NOx) και δεν παράγονται σωματίδια αιθάλης. Ο κινητήρας είναι πολύ αποδοτικός χάρη, μεταξύ άλλων, στο μεταβλητό έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής σε κύκλο Miller. Κάτι που συμβάλλει στην κατανάλωση κατά WLTP μόλις 3,4 έως 3,6 κιλών φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα σε λειτουργία CNG και 5,4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα σε λειτουργία βενζίνης.
Με χωρητικότητα 17,33 κιλών CNG, η OCTAVIA G-TEC έχει αυτονομία με λειτουργία φυσικού αερίου περίπου 500 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Με τη χρήση της βενζίνης που υπάρχει στο ρεζερβουάρ των 9 λίτρων, η OCTAVIA G-TEC μπορεί να καλύψει επιπλέον περίπου 190 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα η συνολική αυτονομία να αγγίζει τα 700 χιλιόμετρα. Η εναλλαγή μεταξύ της λειτουργίας με CNG και αυτής με βενζίνη, γίνεται αυτόματα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού και χωρίς να γίνεται αντιληπτή από οδηγό ή επιβάτες.
Το αυτοκίνητο λειτουργεί με βενζίνη μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως όταν ο κινητήρας ξεκινά αμέσως μετά την πλήρωση του CNG, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς Κελσίου ή όταν οι δεξαμενές αερίου είναι τόσο άδειες που η πίεση μειώνεται κάτω από τα 11 bar.
Η νέα ŠKODA OCTAVIA G-TEC ξεχωρίζει εσωτερικά από μία συγκεκριμένη διάταξη στο Virtual Cockpit (ψηφιακός πίνακας οργάνων) ενώ εξωτερικά τη χρήση του φυσικού αερίου προδίδει το σήμα στο πίσω μέρος της. Το πορτμπαγκάζ της Grand Coupe έκδοσης μπορεί να χωρέσει 455 λίτρα αποσκευών, ενώ η χωρητικότητα στη Sportswagon είναι 495 λίτρα.
Αξίζει μία ιδιαίτερη αναφορά στο τεχνολογικό υπόβαθρο της συγκεκριμένης έκδοσης και ιδιαίτερα στον κινητήρα της. Ο κινητήρας της νέας ŠKODA OCTAVIA G-TEC είναι τόσο προηγμένος, που με τη χρήση 20% bio-CNG, όπως είναι σύνηθες για παράδειγμα στη Γερμανία, το αποτύπωμα άνθρακα του αυτοκινήτου μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω έως και 40%. Η χρήση μιγμάτων καυσίμου με ακόμη υψηλότερο ποσοστό bio-CNG, από υπολείμματα φυτών και βιολογικά απορρίμματα, οδηγεί σε μειώσεις της τάξης ακόμα και του 90%. Αυτό σημαίνει ότι τα ταξείδια υπό αυτές τις συνθήκες είναι σχεδόν κλιματικά ουδέτερα. Η πλήρης κλιματική ουδετερότητα μπορεί να επιτευχθεί χρησιμοποιώντας συνθετικό μεθάνιο, το οποίο παράγεται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε μια διαδικασία απ’ ευθείας μετατροπής της ενέργειας σε αέριο, η οποία ωστόσο βρίσκεται ακόμα υπό εξέλιξη.