NEA ŠKODA OCTAVIA

Επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής από τη νέα ŠKODA OCTAVIA

Επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής από τη νέα ŠKODA OCTAVIA

14. 9. 2020

Η νέα ŠKODA OCTAVIA είναι διαθέσιμη με όλα τα κινητήρια συστήματα που προσφέρει η πλέον σύγχρονη προηγμένη τεχνολογία

• Η νέα ŠKODA OCTAVIA είναι διαθέσιμη με όλα τα κινητήρια συστήματα που προσφέρει η πλέον σύγχρονη προηγμένη τεχνολογία

• Ήπια υβριδικά (mild hybrid), plug-in υβριδικά και συστήματα φυσικού αερίου, συμπληρώνουν τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, καθιστώντας τη νέα ŠKODA OCTAVIA ως ένα απόλυτα ολοκληρωμένο μοντέλο

• Η πλήρης γκάμα κινητήρων συμπληρώνεται ιδανικά από καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, εξαιρετική ενεργητική και παθητική ασφάλεια, προηγμένα συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και κορυφαία συνδεσιμότητα

Η ŠKODA δίνει μεγάλη έμφαση στο «πράσινο» περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μοντέλων της και η κυκλοφορία της τέταρτης γενιάς της OCTAVIA, αποτελεί την ιδανική ευκαιρία να παρουσιάσει ένα μοντέλο που διαθέτει κάθε διαθέσιμη προηγμένη τεχνολογία, όσον αφορά τα σύγχρονα κινητήρια συστήματα, τόσο στις εκδόσεις GRAND COUPE όσο και SPORTSWAGON. Τους προηγμένους, ισχυρούς και οικονομικούς βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες της μάρκας, πλέον συμπληρώνουν τρεις hi-tech κινητήρες, που ολοκληρώνουν τη γκάμα. Συγκεκριμένα, ένα ήπιο υβριδικό (mild-hybrid) κινητήριο σύστημα, ένα plug-in υβριδικό και ένας κινητήρας φυσικού αερίου. Η OCTAVIA e-TEC είναι το πρώτο μοντέλο ŠKODA που διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία, η OCTAVIA iV και η σπορ OCTAVIA RS iV είναι μοντέρνες plug-in υβριδικές εκδόσεις και η OCTAVIA G-TEC έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με φιλικό προς το περιβάλλον φυσικό αέριο (CNG).


e-TEC: η ήπια υβριδική (mild hybrid) ŠKODA OCTAVIA

Οι δύο OCTAVIA e-TEC είναι τα πρώτα μοντέλα παραγωγής της ŠKODA που διαθέτουν ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία. Η τελευταία γενιά EVO κινητήρων τριών κυλίνδρων 1.0 TSI, αποδίδει 110 PS (81 kW), είναι εξοπλισμένη με υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου και λειτουργεί χρησιμοποιώντας την αποτελεσματική διαδικασία καύσης Miller. Όπως και με τον τετρακύλινδρο 1.5 TSI με ισχύ 150 PS (110 kW), αυτός ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιεί έναν κινητήρα εκκίνησης με ιμάντα που παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V, που συνδυάζεται με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (DSG). Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 0,6 kWh, βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και φορτίζεται αποκλειστικά με ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, χωρίς ανάγκη για εξωτερική φόρτιση. Ο κινητήρας εκκίνησης μπορεί επίσης να τροφοδοτήσει την κλασσική μπαταρία 12V μέσω ενός μετατροπέα DC. Ο κύριος σκοπός της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, ωστόσο, είναι να τροφοδοτήσει τον κινητήρα με ηλεκτρική ώθηση έως και 50 Nm, όποτε απαιτείται και να επιτρέψει στα e-TEC να κινούνται («ρολάρουν») με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας. Αυτό μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 0,4 λίτρα ανά 100 χλμ. και μειώνει τις εκπομπές CO2. Επιπλέον, ο κινητήρας μπορεί να ξεκινήσει πιο γρήγορα, πιο ομαλά και με λιγότερους κραδασμούς. Τα μοντέλα ŠKODA OCTAVIA με ήπια υβριδική τεχνολογία αναγνωρίζονται από το σήμα e-TEC στην πίσω πόρτα τους.


iV: η plug-in υβριδική ŠKODA OCTAVIA

Ακολουθώντας τα βήματα του SUPERB iV, η νέα OCTAVIA είναι το δεύτερο plug-in υβριδικό μοντέλο ŠKODA iV – διαθέσιμο μάλιστα όχι σε μία αλλά δύο παραλλαγές ισχύος, τόσο την «απλή» όσο και την RS iV έκδοση, που προσφέρει συναρπαστικές επιδόσεις. Και οι δύο εκδόσεις παρέχουν μα ηλεκτρική αυτονομία έως 60 χλμ. στον κύκλο WLTP, κινούμενες αμιγώς ηλεκτρικά και με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Η OCTAVIA iV έχει ισχύ 204 PS (150 kW), με μέγιστη ροπή 350 Nm. Η σπορ OCTAVIA RS iV παράγει 245 PS (180 kW) και μέγιστη ροπή 400 Nm. Στη λειτουργία Sport, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να κάνει χρήση της πλήρους ισχύος του αυτοκινήτου, η OCTAVIA RS iV, τόσο σε έκδοση GRAND COUPE όσο και SPORTSWAGON επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα τα 225 χλμ./ώρα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη έκδοση με δίλιτρο βενζινοκινητήρα, η επιτάχυνση από 80 έως 120 χλμ./ώρα είναι 2,2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη.

Και οι δύο εκδόσεις OCTAVIA iV τροφοδοτούνται από έναν βενζινοκινητήρα 1.4 TSI που παρέχει 150 PS (110 kW) και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 85 kW, των οποίων οι λειτουργίες ελέγχονται ηλεκτρονικά. Το ιδιαίτερο, ξεχωριστό λογισμικό στις δύο εκδόσεις είναι αυτό που παρέχει διαφορετικά επίπεδα ισχύος. Στα 85 kW, ο ηλεκτρικός κινητήρας που χρησιμοποιείται στην OCTAVIA iV και την OCTAVIA RS iV παράγει την ίδια ισχύ με τον κινητήρα που είναι τοποθετημένος στο SUPERB iV. Ωστόσο, έχει βελτιωθεί από τεχνικής άποψης. Ο τριφασικός, μόνιμου μαγνήτη ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με έναν συμπλέκτη να τον διαχωρίζει από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το προοδευτικό τιμόνι που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και ο δυναμικός συντονισμός της σπορ ανάρτησης που είναι χαρακτηριστικός για τη σειρά RS, ανταποκρίνονται σε συμμετοχικά στυλ οδήγησης. Και τα δύο μοντέλα iV του best-seller ŠKODA τέταρτης γενιάς είναι εξοπλισμένα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και διαθέτουν τεχνολογία shift-by-wire. Η OCTAVIA RS iV διαθέτει επίσης σπορ ανάρτηση, ειδικά προσαρμοσμένη. Όπως και στην OCTAVIA iV, η απόσταση από το έδαφος είναι 143 mm.

Οι OCTAVIA iV και OCTAVIA RS iV διαθέτουν και οι δύο μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης, χωρητικότητας 37 Ah και παρέχουν ενέργεια 13 kWh. Αυτό επιτρέπει μια ηλεκτρική αυτονομία μηδενικών εκπομπών έως 60 χλμ. στον κύκλο WLTP. Σε ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης με ταχύτητες έως και 50 χλμ./ώρα, η γεννήτρια ήχου E-noise που βρίσκεται κάτω από το δεξιά μπροστινό φτερό, παράγει ένα συγκεκριμένο ήχο, βοηθώντας τους πεζούς και τους ποδηλάτες να ακούσουν την ηλεκτρική OCTAVIA iV γρηγορότερα και πιο εύκολα. Συνολικά, οι εκπομπές CO2 ανέρχονται μόνο σε περίπου 30 γρμ./χλμ., πράγμα που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο πληροί ήδη τις απαιτήσεις για το μελλοντικό πρότυπο εκπομπών Euro 6d. Η μπαταρία μπορεί εύκολα να φορτιστεί χρησιμοποιώντας μια τυπική πρίζα οικιακού τύπου ή ένα wallbox. Σε μια πρίζα 230 V, χρειάζονται 3 ώρες 45 λεπτά για να επαναφορτιστεί από άδεια στο 80% και 5 ώρες στο 100%. Όταν χρησιμοποιείται ένα wallbox 3,6 kW, χρειάζονται μόλις 2 ώρες 33 λεπτά ή 3 ώρες 33 λεπτά αντίστοιχα. Η θύρα φόρτισης βρίσκεται πίσω από ένα καπάκι στο μπροστινό φτερό στην πλευρά του οδηγού, το οποίο ανοίγει πατώντας ένα κουμπί στο πλαίσιο της πόρτας. Εκτός από την μπαταρία έλξης και οι δύο OCTAVIA iV διαθέτουν την κλασική μπαταρία 12 V, που τροφοδοτεί τα συστήματα χαμηλής τάσης του αυτοκινήτου.

Το γνωστό μας από άλλα μοντέλα ŠKODA, Driving Mode Select, στις OCTAVIA iV και OCTAVIA RS iV, διαθέτει τις λειτουργίες Eco, Normal, Sport και Individual καθώς και την επιλογή Comfort αν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με Dynamic Chassis Control (DCC). Επιτρέπει ρυθμίσεις για το τιμόνι ή τον κινητήρα και τον έλεγχο μετάδοσης. Παράλληλα, είναι δυνατή η επιλογή μεταξύ ηλεκτρικής (E) και υβριδικής (Hybrid) λειτουργίας στην οθόνη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Σε ηλεκτρική λειτουργία E, οι OCTAVIA iV και OCTAVIA RS iV τροφοδοτούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, καθιστώντας αυτή τη ρύθμιση ιδανική για οδήγηση σε αστική κίνηση. Εάν η μπαταρία έχει επαρκή φόρτιση και η εξωτερική θερμοκρασία είναι πάνω από 10° C, το όχημα εκκινεί αποκλειστικά ηλεκτρικά. Για τεχνικούς λόγους, αυτή η λειτουργία δεν είναι διαθέσιμη σε θερμοκρασίες κάτω των -10° C. Χρησιμοποιώντας μόνο την ηλεκτρική κίνηση, η μέγιστη ισχύς είναι 85 kW ενώ η τελική ταχύτητα σε αυτή τη λειτουργία είναι 140 χλμ./ώρα.

Στην υβριδική λειτουργία, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου αξιολογεί συνεχώς την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης και η αλληλεπίδραση μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα ρυθμίζεται αυτόματα. Είτε αλληλοσυμπληρώνονται όταν χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα, είτε τα ηλεκτρονικά ενεργοποιούν μόνο έναν από αυτούς. Η υβριδική λειτουργία προσφέρει επίσης την επιλογή φόρτισης της μπαταρίας μέσω ανάκτησης ενέργειας ή του κινητήρα. Εάν το πλαίσιο με την ένδειξη "Auto" στην κεντρική οθόνη δεν είναι επιλεγμένο, ο οδηγός μπορεί να ορίσει το επιθυμητό επίπεδο μπαταρίας. Εάν η τρέχουσα φόρτιση είναι χαμηλότερη από το καθορισμένο, το όχημα συμπληρώνει την μπαταρία χρησιμοποιώντας τον κινητήρα βενζίνης και ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση. Εάν το τρέχον φορτίο είναι υψηλότερο από το καθορισμένο, η ενέργεια χρησιμοποιείται έως ότου επιτευχθεί το επιθυμητό επίπεδο και στη συνέχεια διατηρείται. Εάν είναι επιλεγμένο το «Auto», το σύστημα φόρτισης λειτουργεί πλήρως αυτόνομα. Αυτό σημαίνει ότι η μονάδα ελέγχου αποφασίζει με βάση την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης πότε θα αντλήσει ενέργεια από την μπαταρία και πότε θα την επαναφορτίσει χρησιμοποιώντας ανακτημένη ενέργεια. Στην υβριδική λειτουργία, υπάρχει έξοδος 150 PS ανά πάσα στιγμή. Η μέγιστη ισχύς εξόδου 204 PS για την OCTAVIA iV και 245 PS για την OCTAVIA RS iV, είναι διαθέσιμη όταν το γκάζι πιέζεται πλήρως (kickdown) ή έχει επιλεγεί η λειτουργία Sport.

Χρησιμοποιώντας τη λειτουργία έξυπνης αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και με την επεξεργασία δεδομένων που παρέχονται από κάμερες και αισθητήρες ραντάρ, οι ŠKODA OCTAVIA iV μπορούν να καθορίσουν συνεχώς το βέλτιστο επίπεδο ανάκτησης για τη δεδομένη κατάσταση. Εκτός από την αυτόματη ρύθμιση κατά την κανονική λειτουργία οδήγησης (D), δύο άλλα επίπεδα μπορούν να επιλεχθούν χειροκίνητα μέσω της κεντρικής οθόνης: ένα ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο ανάκτησης, το οποίο επιτρέπει στο όχημα να ρολάρει με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας καθώς και ένα επίπεδο που συνεπάγεται υψηλότερη επιβράδυνση. Η ενέργεια φρένων ανακτάται έως ότου φορτιστεί πλήρως η μπαταρία.

Το έξυπνο σύστημα Predictive Efficiency Assist συνδυάζει την ανάκτηση ενέργειας φρένων και το Eco Assist, τα οποία μπορούν να απενεργοποιηθούν εάν είναι επιθυμητό. Ακόμα και στην τυπική έκδοση της νέας ŠKODA OCTAVIA, το Eco Assist εμφανίζει αποτελεσματικές συμβουλές οδήγησης στο Virtual Cockpit. Η αλληλεπίδραση μεταξύ αυτών των δύο συστημάτων υποβοήθησης σημαίνει ότι το αυτοκίνητο ειδοποιεί τον οδηγό του εγκαίρως όταν πλησιάζει για παράδειγμα έναν κυκλικό κόμβο ή έναν περιορισμό ταχύτητας. Όταν ο οδηγός μειώνει την ταχύτητα, η OCTAVIA προσαρμόζει αυτόματα τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας φρένων για να επιβραδύνει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά. Όπως και η εξίσου ισχυρή RS που διαθέτει βενζινοκινητήρα 2.0 TSI, η ŠKODA OCTAVIA RS iV είναι εξοπλισμένη με αεριζόμενους δίσκους φρένων διαστάσεων 340 × 30 mm στον μπροστινό άξονα και 310 × 22 mm στον πίσω άξονα.


G-TEC: η σχεδιασμένη να λειτουργεί και με φυσικό αέριο ŠKODA OCTAVIA

Όπως και στην προηγούμενη γενιά, η νέα ŠKODA OCTAVIA διατίθεται επίσης σε μια παραλλαγή G-TEC, που έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με φιλικό προς το περιβάλλον συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Ο κινητήρας 1,5 TSI παράγει 131 PS (96 kW) και διαθέτει υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου. Το φυσικό αέριο χαρακτηρίζεται από πιο καθαρή καύση, με αποτέλεσμα περίπου 25% λιγότερες εκπομπές CO2 από ό,τι όταν λειτουργεί με βενζίνη. Επιπλέον, εκπέμπεται σημαντικά λιγότερο οξείδιο του αζώτου (NOx) και δεν παράγονται σωματίδια αιθάλης. Για να εξασφαλίσει υψηλό βαθμό απόδοσης, ο κινητήρας χρησιμοποιεί μια ποικιλία τεχνολογιών, όπως ο μεταβλητός έλεγχος βαλβίδας εισαγωγής σύμφωνα με αυτό που είναι γνωστό ως διαδικασία καύσης Miller. Αυτό σημαίνει ότι η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου της OCTAVIA G-TEC στον κύκλο WLTP είναι 3,6-4,5 κιλά καυσίμου ανά 100 χλμ. σε λειτουργία CNG. Η χωρητικότητα CNG των 17,33 κιλών, επιτρέπει αυτονομία έως και 500 χλμ. στον κύκλο WLTP. Επιπλέον, η OCTAVIA G-TEC μπορεί να καλύψει επιπλέον 190 χλμ. κινούμενη με βενζίνη από το ρεζερβουάρ 9 λίτρων, φτάνοντας συνολική αυτονομία έως και 690 χλμ. Η εναλλαγή μεταξύ λειτουργίας με CNG και αυτής με βενζίνη, γίνεται πάντα αυτόματα χωρίς να χρειάζεται να παρέμβει ο οδηγός. Η ŠKODA OCTAVIA G-TEC φέρει ένα ειδικό σήμα στο πίσω μέρος και διαθέτει ειδική διάταξη στο Virtual Cockpit.

Με περισσότερα από επτά εκατομμύρια πωλήσεις, η OCTAVIA είναι το κορυφαίο best-seller της ŠKODA όλων των εποχών και ένα πραγματικό icon μοντέλο σε πολλές διεθνείς αγορές. Εκτός από την εγχώρια αγορά της, την Τσεχία, η OCTAVIA βρίσκεται στην κορυφή των λιστών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε επτά άλλες χώρες, όπως η Αυστρία, η Ελβετία, η Πολωνία και η Φινλανδία. Στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της ŠKODA από άποψη συνολικών πωλήσεων, τη Γερμανία, η OCTAVIA είναι το πιο περιζήτητο εισαγόμενο όχημα εδώ και χρόνια. Η ŠKODA κατασκευάζει έως και 400.000 μονάδες της OCTAVIA κάθε χρόνο, το μοναδικό μοντέλο της μάρκας που κατασκευάζεται σε τέσσερις διαφορετικές χώρες: στην Τσεχία, την Κίνα, τη Ρωσία και την Ινδία.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Όλα τα Νέα